Spis regnbuens farver!

01/02/2018

Jeg tror vi alle har set en regnbue, set de smukke forskellige farver som er så smukke. Vi har brug for at spise frugt og grønt efter regnbuens farver for at få hele paletten af vitaminer og mineraler.

Grøntsager og frugter skal være fundamentet i din kost. Vi har brug for masser af fytonutrienter, som også kaldes plantestoffer. Derfor er det så vigtigt at vi spise varieret af grønsager og frugter for at få alle de forskellige fytonutrienter, vitaminer, mineraler og enzymer, som kan tilføre vores krop rigtig god næring og energi, samt de er sygdoms bekæmpende.

Vores krop har brug for en vis mængde vitaminer og mineraler for at forebygge og behandle en række sygdomme. Mineraler er lige så vigtige som vitaminer, de bærer nemlig energi til kroppen. Hvis du mangler mineraler mister du vitalitet og overskud. Hvis vi blot mangler et enkelt mineral, så kan det have en negativ effekt på vores krop. Det betyder, at ved at spise masser af frugt og grønt hver dag, kan du reducere risikoen for bl.a. hjerte sygdomme, højt blodtryk, diabetes og kræft.

Frugt og grønt giver dig masser af energi til dagen og modstandskraft, der gør det lettere for kroppen at bekæmpe sygdomme. Det er et fantastisk godt brændstof for kroppen, fordi de mætter i lang tid

 

Spis masser af grønt hver eneste dag, det er levende næring til din krop, giver masser af fibre, antioxidanter og anti inflammatorisk. Den allerbedste kvalitet af vitaminer, mineraler, antioxidanter, enzymer, coenzymer, fibre, vand, proteiner, kulhydrater og fedt kommer fra frugt og grøntsager.