Sund Greenie

10/12/2020

Det er utroligt nødvendigt at vi får rigeligt med grøntsager, og helst 600 gr. Inkl. lidt frugt men stadig flest grøntsager.

I en grøn greenie er der masser af phytonutrients (fytokemikalie), som er planter, der bekæmper bakterier, virus, forrådnelse og frie radikaler samt der er masser af antioxidanter.

Så spis gerne disse antioxidant rige grøntsager, som bekæmper bakterier og forebygger livsstilssygdomme.

Derfor er de super basiske grøntsager antiinflammatoriske, som har de immunforstærkende næringsstoffer, som er de øverste vigtige ingredienser til sunde celler.

Ingredienser

  • En Agurk
  • En håndfuld spinat (jeg bruger frisk, men kan også bruges)
  • To håndfulde grønkål
  • En øko citron, husk at skære skal og det hvide af under skallen.
  • Et lille stykke frisk Ingefær
  • Et lille stykke frisk chili (kan undlades)
  • En halv eller hel Avocado
  • En lille sjat olivenolie

Det hele kommer du i en blender, på nær olien og avocado, som du kommer i til sidst. Blend de andre dele godt sammen og kom så Avocado og olien i.

Hvis du laver til to dage skal det hældes på glas med tætsluttet låg og være i køleskabet i højst 2-3 dage.

Velbekomme og god energi om morgenen.