Morgen Smoothiebowl

20/02/2021

Morgens smoothiebowl

Denne morgen smoothie bowl er meget lækker og mætter rigtig godt, da der er havregryn og linser i. Ja, der er mange måder at spise bælgfrugter på, kom en lille håndfuld i dine smoothies og de mætter rigtig godt og du får masser af protein.

  1. 1 til 2 bananer, evt. frosne der er tøet lidt op
  2. 1 dl havregryn
  3. 1 spsk. knust hørfrø
  4. 1/4 tsk. gurkemeje
  5. lidt peber, for at aktivere gurkemejen
  6. 1 spsk. æbleeddike
  7. 100 gr. frossen grønkål el spinat.
  8. 1 til 2 dl bønner eller linser
  9. 1 pose frosne bær
  10. plantemælk, afhængig efter som hvor tyk du vil have den.

Jeg kom det hele i min blender. Hvis du bruger frosne bananer og grønkål, så lad det tø lidt op inden du blender det sammen. Dog bruger jeg altid frosne bær, for at få en dejlig kold  smoothiebowl.

 Du skal bruge en kraftig blender hvis du har frosne bananer og grønkål i.

Toppes med hvad du selv lige synes og har. jeg har sesam frø, mandler og blåbær på.

Velbekomme!