Grønsags smoothie

07/02/2020

Vi har brug for rigtig mange grønsager og frugt. Kostrådene siger mindst 600 gr. pr dag. Ja, det kan være svært at nå at tygge og tygge alle de grønsager hver dag. På de undersøgelser der er lavet får mange af os ikke mere end 300 gr pr. dag. Det er alt for lidt.
En god måde at få flere grønsager på, er at lave smoothies med frugt og grønt. Dog skal overvægten helst være grønsager da det er de langsomme kulhydrater der er i plantefibrene. De langsomme kulhydrater fra plantefibrene er meget længere tid om at gå ind i vores blodbaner.

Jeg har lavet denne lækre smoothies med hvad jeg lige havde i køleskabet.

  1. 4 til 5 gulerødder
  2. 1 rødbede
  3. 2 stilke bladselleri
  4. 1 appelsin
  5. lidt frisk ingefær ca 2 til 3 cm.
  6. lidt frisk gurkemeje

Juicen kommer jeg derefter i en blender hvor det blendes med sammen med

1 halv agurk
2 store håndfulde grønkål eller spinat som du vil. 
lidt frosen banan til at give lidt sødme. Jeg har altid bananer i hustet, dem der bliver lidt for overmodne skærer jeg i  5 dele, kommer i frostpose og ind i fryseren. Så har du altid frosen banan klat.

Så lækkert og mætter utrolig meget, med masser af frisk energi til kroppen og alle dine celler i kroppen, som elsker grønsager.